torstai 24. joulukuuta 2015

24.12.2015


Vitsi miten kummallista, että yhtäkkiä on taas joulu! Tuntuu ihan siltä, että siitä edellisestä joulusta ois vaan muutama kuukaus, mutta niinhän se on, että 12 kuukautta on taas ehtiny kulua ja jälleen on aika toivottaa teille lukijoille ihanaa joulua! Kahtena edellisenä vuotena mä oon osallistunu meidän koulua, eli Validiaa sponsoroivan Tukilinjan joulukorttikilpailuun ja molempina vuosina se päävoitto on napsahtanu mulle. (Kyseisistä voitoista voit lukea täältä & täältä). Tänä vuonna mä jätin osallistumisen kuitenkin kokonaan välistä, sillä nyt kun mä täytin 21, niin mun jälkihuolto päätty, enkä mä näinollen ois saanu pitää sitä palkintoa, eli 500 euroa.. Eihän se nyt olis ollu mitenkään varmaa, että olisin edes voittanu, ei tosiaan, mutta jos niin ois käyny, niin kyllähän se ois ärsyttäny, että sossu ois vieny sen puol tonnia multa ja näin ollen en sitten osallistunu ollenkaan.

En tiiä kuinka tuttu toi sana jälkihuolto on teille, mutta se on tosiaan sellanen tukitoimenpide, joka suodaan kaikille laitoksessa asuneilla 21 ikävuoteen saakka. Käytännössä mulla oli siis sen parin vuoden ajan käytössä oma jälkihuollon työntekijä, joka sitten hoiti paljon mun asioita, vaikka Porvoosta olikin. Sain myös pari kertaa vuodessa vaaterahaa sekä harrasterahaa ja aina sillon tällön palaveerattiin ja katottiin miten se mun itsenäistyminen on sujunu.

Anyways, ennen ku eksyn tän pahemmin aiheesta, niin palataanpa takas alkuun. Eli siis, niin ku mä jo sanoinkin, niin tänä vuonna en osallistunu siihen Tukilinjan kilpailuun, vaan sen sijaan meidän koulun ikiomaan joulukorttikilpailuun. Voittoa ei tällä kertaa tullu valitettavasti lunastettua, mutta kakkospaikka ja samalla 40e lahjakortti, sekä matkakajarit sen sijaan kyllä. Eihän toi nyt ehkä samaa luokkaa oo ku ne aiemmat palkinnot, mutta oon silti ilonen ja kiitollinen mun sijottumisesta! Niin ja ettei tästä mitään kilometripostausta tulis tällä kertaa, niin aattelin ton mun korttiehdokkaan myötä toivottaa teillekin oikein mahtavaa joulua vielä kun kerkeää! Me palaillaan kyllä varmasti tässä lähiaikoina, mutta siihen asti viettäkäähän mukavaa ja rauhallista lomaa, sillä niin mäkin aion tehdä ♥ 

3 kommenttia

Kaikki kommentit on tervetulleita, mutta julkaisen vaan asialliset :)